Friday, August 13, 2010

b. Dakwah & tanzir(Pengalaman isteri di rawat oleh Ust. Abdul Majid dari AKRINE, Kuang, Selangor)

Kebanyakan kita bila merawat akan membaca ayat2 yang mengancam dan membakar jin dalam ruqyahnya.

Terlintas dihati saya kenapa tidak kita perdengarkan ayat2 dakwah termasuklah ni'mat syurga dan balasan melakukan kebajikan.

Seorang wanita dari Melaka yang kena sihir telah saya bacakan ayat2 al-Quran berkenaan tujuan jin dan manusia dijadikan, cabaran ALLAH terhadap kemampuan jin dan manusia, seksa api neraka dengan buah zaqum-air hamim dan akhirnya saya ulangi berkali2 tentang gambaran syurga serta kenikmatannya.

Akhirnya wanita yang kerasukan menangis tersedu2 dan dia iaitu jin berkenaan mahu masuk Islam. AlhamduliLLAH

Setelah diIslamkan saya tanya kenapa awak menangis? dia menjawab dia telah melihat azab api neraka dan juga ni'mat syurga. Dia amat sayu melihat keindahan syurga dan tak sabar2 mahu memasukinya.

Itulah pula kelebihan yang ALLAH berikan kepada jin. Sefahaman saya tidak ada dikalangan jin yang ALLAH utuskan sebagai nabi. Sebagai gantinya jin2 amat tersentuh berkenaan ayat2 al-Quran berbanding dengan manusia. Jin juga mungkin macam kita orang melayu yang tak faham bahasa arab atau dalam bahasa mudahnya buta al-Quran.

Manusia menteranumkan bacaan, tetapi hanya dirasai kemerduan suara qari tetapi tidak sampai ke lubuk hati. Tidak menangis bila dibaca ayat neraka tidak tersenyum bila dibacakan ayat syurga... itulah aku dan bangsaku

Jin dan para malaikat melihat rumah yang penghuninya selalu membaca al-Quran sebagai bercahaya dan mengkerumuni serta berada dibumbung rumah berkenaan(seorang pengunjung blok saya bertanya "bagaimana ustaz caranya supaya kita pagar jin kafir sahaja tetapi jin Islam boleh masuk?" jawapan saya pemagaran hanyalah untuk yang jahat sahaja dan ALLAH tahu niat jin2 berkenaan). Manusia pula membisingkan rumah dengan lagu-lagu rock serta muzik kerana tak nampak cahaya pada rumah jirannya yang membaca Al-Quran.
## Pengalaman ini di salin dari laman blog AKRINE

No comments:

Post a Comment